مشاوره طلاق در اصفهان

مشاوره طلاق در اصفهان در مرکز مشاوره مهرآیین


مشاوره طلاق  را در مرکز مشاوره مهرآیین حتما امتحان کنید. در گذشته هایی که چندان دور نیست، زندگی مشترک دوام بیشتری داشت و کمتر خانواده ای را می توان سراغ گرفت که بنا به اختلاف از یکدیگر جدا شده اند اما در دنیای پر زرق و برق امروزی، بی ثباتی اقتصادی، بیماری های روانی، خیانت و… موجب گردیده امر طلاق دیگر مانند گذشته مسئله ای غیر عادی قلمداد نشود.

آمار طلاق در کلان شهر هایی همچون تهران و اصفهان بیشتر از سایر شهر ها به چشم می خورد به نحوی که اصفهان جزو 11 استان اول در زمینه آمار طلاق قرار دارد و همین امر سبب شد تا مراکز مشاوره طلاق در اصفهان  روز به روز افزایش یابد تا زوجین را در خصوص تصمیم گیری برای ادامه زندگی مشترک و یا پایان دادن به آن راهنمایی کنند.

در این مقاله به تمامی سوالات زیر پاسخ داده می شود:

مشاوره طلاق در مرکز مهرآیین

در فیلم زیر که صحبت های خانم دکتر اسدی در مورد جلسات مشاوره قبل از طلاق ، تعداد این جلسات و بررسی تمامی مواردی که در این جلسات مطرح می شود، است را حتما مشاهده کنید تا آشنایی مختصری در این رابطه پیدا کنید.

عواملی که موجب افزایش طلاق می شوند را بشناسید

اما در این میان شاید این سوال برای شما به وجود آید که چه عواملی سبب شکست یک زندگی مشترک عاشقانه و پر تب و تاب می شود؟ لذا در این بخش از مقاله قصد داریم تا نگاهی اجمالی بر عوامل اصلی طلاق بیاندازیم تا شما آگاهی های لازم را کسب نموده و پیش از اینکه زندگی مشترکتان رو به فروپاشی رود اقدامی هوشمندانه اتخاذ نمایید البته بنا به گفته کارشناسان مشاوره طلاق در اصفهان، لازم به ذکر است که این عوامل بسته به سطح طبقاتی افراد می تواند متفاوت باشد اما در یک نگاه کلی جز اصلی ترین عوامل طلاق هستند؛ از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عدم سازش و ناسازگاری
  • ازدواج اجباری
  • بد رفتاری و بد خلقی
  • خشونت
  • عدم شناخت و درک یکدیگر
  • عدم توافق در مسائل جنسی
  • ازدواج دوم
  • دخالت دیگران در زندگی
  • عدم تفاهم و توافق اخلاقی
  • اعتیاد
  • بیماری روحی
  • بیکاری
  • اختلاف سن
  • عدم علاقه
  • سو ظن
  • تضاد های فرهنگی و طبقاتی

مشاوره طلاق

طلاق در لغت به چه معناست؟

طلاق در لغت به معنای رها و آزاد کردن و در اصطلاح به معنای گسستن قید ازدواج لفظی خاص است. در شرایط مختلف دلایلی پدیدار می شوند که بر اساس آن ها زن و مرد قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند اما اگر راه حلی برای پایان دادن به این رابطه وجود نداشته باشد مشکلات زیادی بر سر راه دو طرف به وجود خواهد آمد بنابراین اصل طلاق یک ضرورت قلمداد می شود که حتی دین اسلام نیز با آن موافقت کرده است اما این مسئله باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود صورت گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود به همین جهت افراد را برای تصمیم گیری نهایی برای جدا شدن یا ادامه زندگی مشترک به مرکز مشاوره طلاق  معرفی می کنند.

اولین ترس افراد از طلاق چیست؟

مبحث طلاق مسئله ای است که حتی در مشاوره های قبل از ازدواج نیز در مورد آن با زوجین صحبت می کنند و در مشاوره های تنظیم خانواده این پدیده در حال رشد، یکی از موضوعات اصلی زندگی زناشویی را شامل می شود.

فردی را در نظر بگیرید که به قدری تحت فشار قرار گرفته است که نمی داند چگونه مشکل خود را بر طرف سازد و حتی احساس کند واقعا دیوانه شده است. جدایی بیشترین فشار روانی را به فرد تحمیل می کند که اگر تمرکز کافی بر این امر نداشته باشد نمی تواند راه حل مناسبی را اتخاذ نماید به همین جهت ما به شما مشاوره طلاق در اصفهان و یا شهر خود را پیشنهاد می دهیم تا با بررسی عوامل تاثیر گذار بر این مسئله برای مشکل خود راه حلی عاقلانه بیابید.

شاید اولین ترس از طلاق پذیرفتن یا نپذیرفتن شما از سوی جامعه به عنوان یک فرد مطلقه باشد اما لازم است بگوییم که در درجه اول خوشبختانه سطح شناخت و آگاهی مردم جامعه ما افزایش یافته است و در نهایت اینکه اگر واقعا احساس می کنید که با ادامه دادن به این زندگی عواقب خطر آفرینی شما را تهدید می کند، بهتر است با مشاورین برجسته ای که در مرکز مشاوره طلاق در اصفهان حضور دارند مشورت نموده و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهید.

اولین ترس افراد بعد از طلاق

هدف از مشاوره طلاق چیست؟

با شرکت در دوره های مشاوره طلاق چگونگی به دست آوردن مهارت های زندگی و رفتاری در مقابله با استرس ناشی از طلاق را خواهید آموخت تا زندگی خویش را به سوی هر چه بهتر شدن سوق دهید.

افسردگی و اضطراب از نشانه های خلقی استرس است که در مراجعان مشاوره طلاق در اصفهان به وفور به چشم می خورد و همین اضطراب می تواند در افزایش افکار و بارور های منفی تاثیر گذار باشد. با یادگیری مهارت های شناختی و رفتاری در مشاوره طلاق فرد می تواند از افکار، باورها و هیجانات منفی دور شده و تفکرات مثبت را جایگزین آن کند که قدم اول برای بهبود رابطه و زندگی مشترک قلمداد می شود.

هدف دیگر مشاوره طلاق این است که بررسی های لازم برای تصمیمی که دو طرف اتخاذ کرده اند صورت گیرد و در صورتی که زندگی قابل ترمیم باشد آموزش و مهارت های لازم چه از جنبه های روان شناختی و چه از جنبه های مهارت های زناشویی و زندگی مشترک به طرفین آموزش داده شود.

آیا مراحل مشاوره طلاق در اصفهان را می دانید؟

افراد برای مشاوره طلاق از چند مرحله عبور خواهند کرد؛ در ادامه تمامی مراحل مشاوره طلاق  را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • مرحله اول مشاوره طلاق :

در این مرحله، روش های درمانی و پیامد های طلاق مورد بررسی قرار می گیرند و تصمیم گیری برای ادامه زندگی مشترک و یا پایان دادن به آن بررسی خواهد شد.

مشاوره پیش از طلاق چیست؟

مشاوره طلاق گاهی به مشاوره پیش و پس از طلاق دسته بندی می شود. مشاوره پیش از طلاق، می تواند کارایی های گوناگون داشته باشد. بعضی از همسران، ممکن است در این جلسات مشاوره قبل از طلاق شرکت کنند تا تصمیم جدایی خود را نهایی سازند.

جلسات مشاوره قبل از طلاق

مشاور به این افراد کمک می کند تا درباره مسائل حقوقی، نقطه ای که در آن قرار دارند و چیزهایی که می خواهند، بحث کنند. مشاوره قبل از طلاق همچنین به افراد می آموزد که چگونه در طول فرایند جدایی با هم ارتباط برقرار کنند.

مشاوره قبل از طلاق، بخصوص برای کسانی که دارای فرزند هستند، بسیار مناسب است. تاثیراتی که جدایی بر روی کل خانواده و فرزندان می گذارد، نگرانی بسیار زیادی را برای والدین ایجاد می کند.

در مشاوره طلاق، مشاور به زوج کمک می کند تا تصمیم بگیرند که چه زمانی باید بچه ها را از جدایی خود آگاه کرده و آن را چطور توضیح بدهند. این کار باعث می شود که آسیب های بالقوه ای که جدایی بر روی فرزندان می گذارد، کاهش یابد.

به غیر از فرزندان، مشاوره پیش از طلاق به زن و مرد کمک می کند تا بفهمند که چه زمانی و چگونه باید اعضای خانواده، دوستان و دیگر افراد مرتبط را از جدایی خود آگاه کنند. با شرکت در این مشاوره، هر دو طرف بهتر می فهمند که چگونه باید منابع موجود مانند کسب و کار مشترک یا دارایی ها را تقسیم نمایند. به علاوه این فرایند به زوج کمک می کند تا پیرامون احساساتی که خواهند داشت صحبت کنند.

  • مراحل بعدی مشاوره طلاق :

در مرحله های بعد، مهارت های مقابله با افسردگی و فشار های عصبی حاصل از طلاق و آمادگی فرد برای روبرو شدن با پیامد های طلاق را به فرد آموزش خواهند داد.

مشکلات جنسی که امروزه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مبحث طلاق قلمداد می شود، جز آن دسته از مسائلی است که در مشاوره مشکلات جنسی موضوع اصلی شناخته شده و مورد بررسی قرار می گیرد که البته در مشاوره پیش از ازدواج نیز برای افراد بازگو شده است به جهت اینکه الگوهای نامناسب رفتاری و مشکلات شخصیتی فرد که ممکن است حتی در مراحل پیش از طلاق شروع شده و همچنان در فرد وجود دارد، اگر اصلاح نشوند، همچنان پس از طلاق باقی می ماند.

این مشکلات پس از طلاق فرصت ازدواج مجدد و پایداری را از فرد گرفته و مانع از این می شوند که زوج ها بتوانند نقش والدینی خود را در دوران پس از طلاق به خوبی انجام دهند.

مهم ترین علت طلاق

مشاوره پس از طلاق چیست؟

بخش دیگری از مشاوره طلاق در اصفهان، شامل مشاوره پس از طلاق است. در اغلب مواقع، افراد زمانی این مشاوره را درخواست می کنند که با فرایند طلاق درگیر بوده و می خواهند این دوران هرچه ساده تر بگذرد. همه ما می دانیم که گذشته از هر چیز، طلاق پایان یک ارتباط طولانی مدت است و تعریف مجدد تمام المان های یک زندگی می تواند بسیار دشوار باشد.

اگر هر دو نفر به شدت درگیر بوده و حتی نتوانند وظایف والدگری خود را به خوبی انجام دهند، مشاوره پس از طلاق یک محیط بی طرف را ایجاد می کند تا بتوانند درباره موقعیت خود صحبت کرده و آن را بهبود دهند. این فرایند به آنها کمک می کند تا روابط خود را بهبود داده، با بلوغ هر چه بیشتری با هم تعامل کرده و والدین بهتری باشند.

باید اضافه کنیم که مشاوره طلاق، چه قبل و چه پس از جدایی، می تواند برای هر دو نفر به صورت مشترک یا به صورت فردی برگزار شود. در برخی از موارد، دو نفر که در حال جدایی هستند، به فضایی ایمن برای بحث با یکدیگر نیاز دارند.

در موارد دیگری، یک یا هر دو نفر به استفاده از مشاوره برای صحبت درباره احساسات و هویت خود پس از جدایی، نیازمند هستند. این موضوع بخصوص در مورد همسرانی صدق می کند که پس از یک رابطه طولانی مدت و چندین ساله، تصمیم به جدایی گرفته اند.

واژه طلاق در بین مشاوران طلاق به چه معناست؟

مشاورین، طلاق را به معنای فرو پاشیده شدن یک خانواده نمی دانند بلکه بر این عقیده هستند که این مسئله فراتر از زوجین و تا درگیر کردن خانواده ها نیز پیشروی می کند. اگر بخواهید به این مسئله به طور دقیق تر نگاه کنید شاهد خواهید بود که این امر دور از واقعیت نیست چرا که محال است دو طرف درگیر مسائلی از قبیل طلاق باشند و در این میان خانواده ها از آن بی اطلاع باشند و می توان گفت بیشتر خانواده ها عموما در بد ترین شرایط نیز تحت هیچ عنوان طلاق را پیشنهاد نمی دهند چرا که امروزه پیامد های طلاق چه برای مرد و چه برای زن به قدری منفی است که خانواده ها ترجیح می دهند که به نحو مسالمت آمیزی این مسائل را حل نموده و فرزندان خود را برای مشاوره به مشاوره طلاق در اصفهان  و یا شهر خویش معرفی نمایند.

شاید زوجین در زمان مراجعه برای مشاوره طلاق بگویند: مرگ یک بار، شیون هم یکبار. ولی این شیون و ناراحتی حاصل از آن، تا پایان عمر همراه فرد خواهد بود و موجبات آسیب های روحی را برای فرد به دنبال خواهد داشت.

هر چقدر هم که با خود بگویید مگر ما چقدر عمر می کنیم پس برای تصمیمات زندگی خود حق انتخاب داریم حتی اگر پس از جدایی و پایان دادن به یک زندگی مشترک موارد و زندگی بهتری برای شما پیش رویتان قرار بگیرد شما به طور غریزی به کسی نیاز خواهید داشت تا احساساتتان را با او در میان بگذارید و چون زمان در حال گذر است شاید ارزشمند ترین دارایی خود یعنی زمان را از دست بدهید و این امر احساس بدی را در شما به وجود آورد و چه بهتر اینکه پیش از دیر شدن برای هر کار چه ادامه یک زندگی مشترک و چه جدایی با تصمیم گیری عاقلانه زندگی خود را رو به بهبودی سوق دهید.

* طلاق الزاما دلیل بر عدم موفقیت فرد در زندگی نیست

هر چقدر که تلاش بر آن کنیم تا طلاق را امری روتین جلوه دهیم و جوری وانمود کنیم که اتفاقی رخ نداده است، جز اینکه خود را گول میزنیم کار دیگری انجام نمیدهیم و همیشه در گوشه ذهنمان، زندگی گذشته را با خود حمل می کنیم زیرا بخشی از زندگی و گذشته مان بوده و تحت هیچ عنوان نمی توان از گذشته خویش فرار کرد یا اینکه سعی بر آن نمود تا آن را دفن کنیم.

افراد موفق در طلاق

از طرفی هم طلاق الزاما دلیل بر عدم موفقیت فرد در زندگی نیست. چه بسا افراد موفق و عالی رتبه ای را در کشور شاهد هستیم که در مشاوره طلاق اعتراف نموده اند که با وجود اینکه نتوانسته اند در زندگی مشترک موفق باشد اما به عنوان یک فرد کاردان و درجه اول کشور جایگاه اجتماعی بالا و موفقی دارد البته شاید نتوان این دسته از افراد را واقعا جزو افراد موفق جامعه قلمداد نمود زیرا اگر بخواهیم این فرد را روانشناسانه مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که این دسته از افراد با وجود اینکه خلا زندگی شخصی خود را در مسیر دیگر جبران کرده اند ولی اگر به بالاترین سطح هم برسند از زندگی شخصی خود و مخصوصا در خلوت خود ابراز نارضایتی می کنند. پس به خاطر داشته باشید که زندگی تجمیع آرامش و آسایش است.

آسایش در زندگی بستگی به محیط و ارتباط با دوستان یا محل کار دارد ولی آرامش دورنی و آرامش فکری با آسایش از محیط اطرف متفاوت بوده و تا زمانی که این دو در کنار هم وجود نداشته باشند، فرد احساس خوبی نخواهد داشت و اگر ابراز خوشحالی هم بکند، تمارضی بیش نیست….

پس با انتخاب و تصمیم گیری درست و مشورت گرفتن با اساتید و روانشناسان حاضر در مراکز مشاوره طلاق در اصفهان در تمام مراحل جدایی حتی زمانی که تصمیم قطعی برای این امر را دارید اعتماد کرده تا شما را برای تصمیم گیری های عاقلانه و منطقی یاری دهند و این را همیشه به یاد داشته باشید که شاید موردی باشد که شما از آن بی اطلاع باشید.

* عجولانه در مورد طلاق تصمیم گیری نکنید

قرار نیست همه زوج ها، تمام راه حل جدایی را بدانند! خوشبختانه دیدگاه مردم جامعه ما به مشاوران ازدواج خوش بینانه تر شده و آن ها را همراه و پشتیبان خود، در طول مراحل جدایی می دانند .

اما متاسفانه مردم کشور ما در همه کار ها حتی طلاق که پس از ازدواج دومین تصمیم مهمی است که هر فرد ممکن است در طول زندگی خود بگیرد عجول هستند غافل از اینکه این تصمیم گیری عجولانه نه تنها موجب پشیمانی خواهد شد بلکه آسیب های شدیدی را برای فرد به همراه می آورد.

مشاوره طلاق در اصفهان

پس یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید و همیشه بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتید، زمانی هم برای مشاوره اختصاص دهید چه این مشاوره مشاوره حضوری باشد و چه مشاوره تلفنی طلاق…

جلسات مشاوره طلاق برای فرزندان طلاق

مشاوره طلاق تنها به زوجین مربوط نیست بلکه بخشی از آن مربوط به فرزندان می شود. بیشترین آسیب روحی روانی که در خصوص طلاق به وجود می آید کودک خانواده را درگیر می سازد از این رو در جلسات مشاوره طلاق، بخشی از این امر به فرزندان اختصاص دارد و می توان از مشاوران مجربی که در مراکز مشاوره حضور دارند کمک گرفت.

اگر زوجین فاقد فرزند باشند دوره ها و جلسات مشاوره طلاق و حتی صورت پذیرفتن طلاق کار ساده تری خواهد بود اما در صورتی که صاحب فرزند هستید پیشنهاد می شود بدون متشنج نمودن فضا و لطمه وارد کردن به روحیه فرزندان به مشاوره طلاق مراجعه نموده و با توجه به صحبت های صورت گرفته در جلسات مشاوره راه حل مناسبی را در این خصوص اتخاذ نمایید.

مراحل مشاوره طلاق در جلسات به شرح زیر است:

در زمان مراجعه به مرکز مشاوره طلاق در اصفهان بایستی مراحلی طی شود تا در صورت تشخیص و صلاح دید مشاورین برای جاری شدن صیغه طلاق این امر صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که هر دو طرف برای مشاوره طلاق اقدام می کنند لازم است تا مراحل زیر را سپری نمایند:

  • مراجعه به مشاوره طلاق و در میان نهادن مشکل هر دو طرف به مشاور
  • طی نمودن جلسات مشاوره که حداقل دو جلسه برای کاهش شدت احساسات زمان لازم است
  • مشاوره روانشناسی مرد و زن به جهت پی بردن به علت اصلی نارضایتی طرفین
  • مشاوره دادن به هر دو طرف به منظور پی بردن به راه حلی عملی برای برآورده نمودن بخش مهم خواسته ها، البته به صورت منطقی برای هر دو طرف
  • ادامه مشاوره با فرزندان هم به صورت جداگانه و خصوصی و هم به صورت دسته جمعی با برپایی جلسات بحث آزاد با والدین و فرزندان
  • بررسی لازم برای تشخیص شدت مشکل در فاصله های زمانی مشخص در طول مشاوره طلاق
  • در صورتی که مشخص شد طلاق بهترین تصمیم برای بهتر زندگی کردن هر دو طرف است، ارائه بهترین روش برای طلاق
  • بررسی قوانین طلاق و مشاوره دادن به هر دو طرف و آگاه نمودن آن ها از نیاز های حقوقی و قوانین

جلسات مشاور مهرآیین

علت اصلی شرکت نکردن افراد در جلسات مشاوره طلاق مشخص شد!

شاید بتوان گفت اصلی ترین عامل شرکت نکردن در جلسه مشاوره طلاق، هزینه های بالای این جلسات باشد چرا که در برخی مراکز شرکت در 3 جلسه مشاوره طلاق که هر جلسه 1 ساعت و نیم زمان خواهد برد، هزینه ای بالغ بر 900 هزار تومان به زوجین تحمیل می شود. در این شرایط است که هر دو طرف بدون مراجعه به جلسات مشاوره قبل از طلاق تصمیم قطعی خود برای این کار را می گیرند که گاها ممکن است با پشیمانی همراه شود.

با توجه با بالا رفتن آمار طلاق در کشور، کارشناسان و سیاست گذاران تنها راه حل برای کاهش و کنترل این آمار را اجباری کردن شرکت در جلسات مشاوره طلاق را می دانند؛ چه بسا زوجینی که تا پای طلاق پیش رفته اند اما با شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق دوباره به زندگی شیرین خود بازگشته و مشکلاتشان را مرتفع ساخته اند.

هرچند که می توان انتقاداتی پیرامون نحوه کار و کیفیت برخی از مراکز مشاوره وارد نمود و در کنار آن برخی بر این عقیده هستند که مشاوره طلاق موجب کاهش ازدواج می شود، اما به نظر می رسد که اجباری شدن این جلسات تا حد زیادی در شناساندن نقاط بحرانی رابطه و شناختن متقابل زوجین موثر باشد.

در آخر باید گفت با وجود گران بودن هزینه شرکت در این جلسات، خود را از شرکت در مشاورات محروم نکنید چرا که با وجود هزینه های بالا ممکن است تنها راه حل شما برای پیوند زدن دوباره شاخ و برگ های زندگیتان در دستان مشاور بوده که شاید شما با تلاش های فراوان نتوانید موفق به بهبود روابط و سبک زندگیتان باشید؛

جدای از اینکه مسئولین نیز باید چاره اندیشی در خصوص هزینه های گزاف این مشاورات داشته باشند تا زوجین بتوانند راحت تر در این جلسات شرکت نمایند و در صورت بر طرف نمودن مشکل راه حل های مناسب برای ادامه زندگی پیش رویشان قرار گیرد.

سوالات مشاوره طلاق که باید حتما به آن ها پاسخ دهید!!

عقل سلیم حکم می کند پیش از اخذ هر تصمیمی خصوصا تصمیماتی که پیامد های آن بر روی زندگیتان تاثیر به سزایی دارد، سوالاتی از خود بپرسید و سپس برای عملی نمودن این تصمیمات اقدام نمایید. برای اخذ تصمیم طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک نیز بایستی چند سوال از خود بپرسید و پس از آن برای رسیدن به تصمیم درست به مشاوره طلاق مراجعه نمایید.

سوالات مشاوره طلاق توافقی

از جمله سوالات مشاوره طلاق به شرح زیر اند:

  • نگرانی هایتان برای رابطه را به روشنی بیان نموده اید؟

تحقیقات حاکی از آن دارد که زوجین تنها 20 تا 30 درصد از حرف هایی که زده می شود را می شنود زیرا دائم به این فکر هستند که جوابی برای پاسخ به سخنان طرف مقابلشان بیابند.

به عنوان مثال اگر تصور می کنید که همسرتان شما را در اولویت قرار نمی دهد تنها راه حل این است که این مسئله را با همسرتان در میان بگذارید اگر پاسخ مناسبی دریافت نکردید می توانید از مشاوره طلاق برای بهبود روابط و یا تصمیم گیری نهایی کمک بگیرید.

  • آیا قبل از طلاق درباره نقش ‌هایی که توقع دارید همسرتان بر عهده بگیرد صحبت کرده ‌اید؟

گاهی مشکلات آن قدر ها هم که تصور می کنید سخت نیستند. شاید همسرتان نمی داند که شما چه انتظاراتی از او دارید به عنوان مثال اگر یکی از زوجین از دیگر توقع مدیریت امور مالی را دارد و دیگری این مسئولیت را بر عهده نگیرد می تواند منجر به بروز مشکل شود که در این راستا نیز می توانید از یک مشاوره طلاق کمک بگیرید.

  • راه های نجات زندگی مشترک را امتحان کرده اید؟

یه لیست از اقداماتی که منجر به نجات ازدواجتان می شود تهیه کنید. در طرف دیگر کاغذ لیستی از کار هایی که فکر می کنید همسرتان باید انجام دهد یادداشت نمایید و به همسرتان بگویید که این کار ها را انجام دهد اما نکته مهم این است که هر دو بایستی این کار ها را انجام دهند نه اینکه الزاما یکی از زوجین مجبور به انجام آن ها باشد در غیر این صورت تنها به لیستی از توقعاتی که زوجین از هم دارند تبدیل می ‌شود.

سوالات مشاوره طلاق

  • در مشاوره طلاق تاکید می شود که این سوال را از خودتان بپرسید : واقعا بدون همسرتان خوشحال تر هستید؟

واقع بین باشید؛ آیا چیزهایی که بعد از طلاق به دست می ‌آورید ارزش چیزهایی که از دست می ‌دهید را دارد؟

شاید از نظر جنسی دیگر همسرتان جذابیتی برایتان نداشته باشد اما مهارت های او برای نگهداری از فرزندان، کمک در امور منزل و در کل همراهی او با شما از دیدگاه منفیتان بکاهد. برای رفع مشکلات جنسی نیز راهکار های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که ما در ابتدا به شما مراجعه به مرکز مشاوره طلاق در اصفهان  و بیان نمودن مشکلاتتان را پیشنهاد می دهیم.

  • هنوز همسرتان را دوست دارید؟

شاید حتی اگر هنوز هم همسرتان را دوست داشته باشید تنها راه شما برای داشتن زندگی بهتر، طلاق باشد! توجه داشته باشید که دلایل زیادی برای طلاق وجود دارد، اما احساسات ما با یک کلید خاموش و روشن کنترل نمی ‌شوند.

بخشی از خشمی که سبب طلاق می‌ شود به این دلیل است که حس می ‌کنیم هنوز همسرمان را دوست داریم، اما او به عشق ما پاسخ نمی‌دهد و برایش ارزشی ندارد.

مشاوره طلاق مهرآیین

  • چگونه طلاق بگیریم که کمترین آسیب به فرزندانمان برسد؟

اگر واقعا زوجی ناسازگار هستید و تمامی راه ها برای بهبود روابط و زندگی مشترک را پیموده و به در های بسته برخورد کرده اید شاید بهترین راه برای شما طلاق است؛ اما اگر صاحب فرزند هستید به عنوان والدین فرزندتان، همیشه حضور همسر سابق را در زندگیتان احساس خواهید کرد به همین منظور باید درباره نحوه تعامل بعد از طلاق فکر کنید و از کودکانتان برای آسیب زدن به یکدیگر استفاده نکنید.

با بررسی سوالات مشاوره طلاق نزد یک متخصص و مشاور می توانید تصمیم های لازم برای مراقبت از فرزند و برخورد مناسب با این مسئله را دریابید تا در این میان کمترین آسیب به کودکان وارد شود.

همه چیز در مورد طرح مشاوره طلاق بهزیستی

طرح مشاوره طلاق بهزیستی  به منظور پیشگیری از پیامد های منفی طلاق، حفظ انسجام خانواده و خدمات مشاوره ای و مدد کاری به زوجینی که در آستانه طلاق قرار دارند مطرح می شود تا افراد بتوانند برای حل این مسائل و رفع مشکلات و اختلافات مختلفی که آن ها را برای این تصمیم بزرگ ترغیب نموده است از خدماتی نظیر مددکاری، مشاوره حقوقی، روانشناسی، روانپزشکی و … به صورت رایگان بهره مند شوند.

از این رو افرادی که بضاعت مالی برای انجام مشاوره طلاق ندارند نیز می توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از این خدمات بهره مند شوند و بهترین تصمیم را برای ادامه زندگیشان اتخاذ نمایند.

مشاوره طلاق بهزیستی

نیروهای متخصص در مرکز مشاوره طلاق بهزیستی عبارت اند از:

مشاور حقوقی، روانشناس، روان پزشک، مددکار اجتماعی، مسئول پذیرش

زوجین برای برخورداری از این خدمات بایستی به مشاوره طلاق بهزیستی به صورت خود معرفی یا معرفی از طرف دادگستری مراجعه نموده و پس از پذیرش اولیه جهت دریافت انواع خدمات به بخش های مختلف ارجاع داده شوند.

در جلسه اول مشاوره طلاق، زوجین به صورت انفرادی در جلسات مشاوره و مددکار اجتماعی شرکت کرده تا در این جلسات توجیه زوجین و مصاحبه با آن ها برای کشف عوامل ترغیب کننده طلاق شناسایی شوند.

در جلسه دوم مشاوره طلاق بهزیستی زن و مرد به همراه یکدیگر در این جلسات حضور می یابند تا نحوه تعامل زوجین و تمایل به ادامه زندگی مشترک آن ها مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

پس از این جلسه، مددکار و روانشناس هر یک به صورت جداگانه جلسات تخصصی به صورت انفرادی با هر یک از زوجین و یا به صورت گروهی برگزار می کنند و در نهایت در صورت لزوم به روانپزشک و مشاوره حقوقی برای بررسی های دقیق تر مشکلات ارجاع داده می شوند.

زمانی که پس از برگزاری دو جلسه مشترک، مشاوره طلاق بهزیستی متخصصین چنان تشخیص دهند که امکان سازش زوجین با یکدیگر وجود نداشته و طلاق بهترین راه حل برای آن هاست، بایستی برای تعیین وضعیت سرپرستی فرزندان، مشاوره حقوقی و حمایت های مورد نیاز پس از طلاق به بخش مربوطه ارجاع داده شوند.

مشاوره طلاق در اصفهان

اهداف طرح مشاوره طلاق بهزیستی چیست؟

این طرح با اهداف مهمی راه اندازی شده است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم داشت:

  •  تلاش برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده به کمک شناسایی و حل مسائل و مشکلات خانواده های آشفته متقاضی طلاق
  •  بررسی و شناخت عواملی که در امر طلاق موثر هستند
  • سعی در کاهش وقوع طلاق
  • کاهش دادن تنش ها و استرس های ناشی از طلاق برای زوجین
  • کاهش دادن آسیب های اجتماعی که پس از طلاق دامن گیر زوجین می شود
  • بالا بردن آگاهی زوجین در خصوص نحوه برخورد صحیح با فرزندان و والدین و همچنین تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از بروز طلاق
  • کمک برای قضاوت دادگاه های خانواده به منظور اتحاذ تصمیم مناسب و صدور احکام لازم
  • فراهم آوردن زمینه های مناسب که موجب تنظیم روابط صحیح فرزندان و والدین و تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق شود
  • تعیین صلاحیت والدین برای اخذ سرپرستی فرزندان، در صورتی که طلاق آخرین راه برای زوجین شناخته شود

شانس خود را در مرکز مشاوره طلاق مهرآیین امتحان کنید

اگر در زندگی مشترکتان به مشکل بر خورده اید و فکر می کنید که این مشکل ممکن است شما را در مسیر طلاق قرار دهد، در صورتی که می توانید این مسئله را با گفتمان و مذاکره حل نمایید حتما این کار را انجام دهید اما اگر در این راستا توانایی لازم را نداشته و قدرت بیان احساساتتان را ندارید پیشنهاد ما به شما این است که مشاوره طلاق در اصفهان  را امتحان کنید.

کلینیک تخصصی مشاور مهرآیین

اساتید و روانشناسان این مراکز به شما و همسرتان کمک خواهند کرد که در صورت بهبود شرایط زندگی بتوانید به مسیر جدیدی برای بهبود روابطتان را طی نمایید و تمامی این مشکلات را پشت سر بگذارید؛ مهم نیست تا چه حد شانس موفقیت دارید، مهم این است که حداکثر تلاشتان را بکنید.

با این حال اگر تصمیم قطعی به طلاق گرفته‌ اید و رابطه ‌تان به جایی رسیده است که جز طلاق راه‌ حل دیگری را پیش رویتان نمی بینید، حتما به دنبال یک مشاور قابل اعتماد باشید. هدف این است که طلاق در صلح و به دوستانه ‌ترین شکل ممکن صورت پذیرد، زیرا در این‌ صورت دو طرف با آسیب‌های روحی کمتری مواجه خواهند بود و راحت تر می توانند پذیرای این مسئله در زندگیشان باشند.

چگونه با مشاوره طلاق تلفنی، از راه دور و از طریق تلگرام از بحران طلاق عبور کنید؟

همه افراد با قصد یک زندگی مشترک همیشگی ازدواج می کنند، اما گاهی اوقات موقعیت هایی در زندگی پیش می آید که در این تصمیم اختلال ایجاد کرده و نهایتا به طلاق یا جدایی منجر می شود.

این واقعیت وجود دارد که اگر از کمک یک مشاور یا درمان گر استفاده نکنید، پروسه جدایی یا طلاق می تواند به یکی از ویران کننده ترین و پر اضطراب ترین رخدادهای زندگی شما تبدیل شود.

در واقع، فارغ از اینکه چه کسی درخواست طلاق می دهد، این اتفاق تلخ، احساسات سخت و دردناکی مانند حس گناه، پریشانی، عصبانیت، اندوه، اضطراب، خجالت و ترس را همراه خواهد داشت.

مشاوره طلاق تلگرام

در صورتی که دارای فرزند باشید، سطح استرس فرایند جدایی باز هم بالاتر خواهد بود. بنابراین در میانه طوفان جدایی، عاقلانه ترین تصمیمی که می توانید برای بهبود اوضاع بگیرید، استفاده از مشاوره طلاق تلگرام و تلفنی یا حضوری است.

این کار به شما کمک می کند تا به صورت منطقی تصمیم بگیرید که آیا بهتر است در این ازدواج بمانید یا از هم جدا شوید. اگر تصمیم شما درباره جدایی قطعی باشد، مشاوره طلاق، در گذر از بحران طلاق و احساسات متناقض آن، یار شما خواهد بود.

مشاوره طلاق از راه دور، چطور می تواند به شما کمک کند؟

برای حل مسائل فیزیکی، احساسی و مالی مربوط به جدایی، بهترین کار، شرکت در جلسات مشاوره طلاق است. کار کردن با یک متخصص کارآزموده، یک دیدگاه عینی و منطقی را به شما می بخشد تا بتوانید این دوران دشوار را با سهولت بیشتری بگذرانید.

جلسات درمانی مشاوره طلاق، به طور کلی باعث می شوند که افراد چیزهای بیشتری را درباره خودشان بفهمند و تغییرات ایجاد شده را به شکل فرصتی برای رشد و توسعه شخصی قلمداد کنند.

مشاوره طلاق تلگرام، غیر حضوری و به صورت تلفنی یا در یک کلام مشاوره طلاق از راه دور، خود را با نیازهای زوج هایی که در پروسه جدایی هستند وفق داده و به آنها کمک می کند تا به روشی سازنده و سالم، برای دست یابی به یک راه حل خوب و صلح آمیز برای ازدواج خود، با هم تعامل کنند.

در این فرایند، درمان گر به شکل یک واسطه عمل کرده و از راه تلفن یا اینترنت، راهنمایی هایی را ارائه می کند که پروسه جدایی را با کمترین میزان آسیب روانی و خصومت، هدایت می نماید.

مشاوره طلاق تلفنی

در میان مسائلی که در مشاوره های طلاق از راه دور مطرح می شوند، مواردی از قبیل تعهدات مالی، قرارهای زندگی مشترک و مسئولیت های والدگری، شایع تر هستند.

در میان زوج های دارای فرزندی که به طلاق فکر می کنند، بسیار شایع است که تاثیرات مخرب روانی این اتفاق را بر روی بچه های خود نادیده بگیرند. دلیل این امر معمولا آن است که این افراد به شدت با احساسات خود درگیر هستند.

در پروسه جدایی والدین، فرزندان ممکن است درد، گناه، فقدان، سردرگمی بیش از حد و احساس ترک شدگی را تجربه کنند. این کودکان معمولا در حال مبارزه با میزان وفاداری خود به والدینشان بوده و گاها فکر می کنند که دلیل جدایی پدر و مادر خود هستند.

با راهنمایی های درستی که در طول جلسات مشاوره طلاق تلفنی یا اینترنتی ارائه می شود، کودکان برای مقابله با مسائلی که برخاسته از این اتفاق هستند، یاری شده و می توانند با توانایی و آگاهی بسیار بیشتری، احساسات خود را پردازش کرده و به روشی سالم و موثر از این بحران عبور کنند.

1 دیدگاه

  • تمامی نکاتی که در مورد مشاوره طلاق گفتید بسیار عالی بودند مخصوصا صحبت های خانم دکتر در مورد مشاوره طلاق بسیار شنیدنی بود…ممنون از مطالبتون امیدوارم مردم حتما با سایت شما آشنا بشن و مطالب اطلاع رسانی بشن…خلاصه که بسیار استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *