تاثیر ورزش بر رابطه زناشویی

ورزش کردن یکی از راه های حفظ سلامتی بدن است که مطالعات زیادی، اثربخشی آن بر سلامت و جلوگیری از بیماری های گوناگون مانند بیماری های قلبی را نشان می دهد. اما تحقیقات جدید نشان داده اند که ورزش اثر عجیبی روی سلامت جنسی افراد دارد و می تواند زندگی جنسی آن ها را بهبود ببخشد. مطالعات نشان می دهد ورزش می تواند اختلالات نعوظ آلت تناسلی را در مردان برطرف کند و در خانم ها نیز، می تواند جریان خون هدایت شده به سمت نواحی تناسلی را بهبود بخشد و میل جنسی آن ها را تنظیم کند.
یکی دیگر از ویژگی های ورزش بر رابطه ی زناشویی، افزایش هورمون تستوسترون است که می تواند میل جنسی در مردان را افزایش دهد. تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد ورزش کردن در زنان می تواند، میزان هورمون استروژن را افزایش داده و آن را تنظیم کند در نتیجه سیکل قاعدگی آن ها نیز به دنبال آن تنظیم می شود. دانشمندان معتقدند زوج هایی که ورزش می کنند از نظر رابطه ی زناشویی انعطاف پذیرتر می شوند و می توانند رابطه ی جنسی بهتری با همسر خود داشته باشند.

دلایلی که ورزش کردن باعث تقویت فعالیت جنسی می شود

دلایل گوناگونی برای تاثیر ورزش بر روی تقویت فعالیت جنسی زوج ها بیان می شوند. اما محققان کالج پزشکی لندن در مقاله ای به 10 مورد از این دلایل اشاره کرده اند که ما آن ها را بیان می کنیم:

  1. ارگاسم شما بهتر خواهد شد.
  2. افزایش مدت زمان رابطه از طرف هرکدام از زوج ها، تا رابطه ی جنسی به زمان مطلوب و رضایت بخش خود برسد.
  3. افزایش اندورفین که باعث افزایش حس شادی و نشاط در شما می شود.
  4. درد عضلانی شما به شدت کاهش می یابد؛ زیرا هورمون های ترشح شده می توانند از شدت درد شما بکاهند.
  5. گردش خون و هدایت خون به سمت اندام های جنسی شما افزایش می یابد.
  6. کنترل بهتری روی رابطه ی جنسی خود خواهید داشت.
  7. استرس شما برای رابطه ی جنسی کاهش می یابد و باعث می شود رابطه ی جنسی آرامی داشته باشید.
  8. سطح هورمون های جنسی شما افزایش می یابد که می تواند لذت شما را از رابطه ی جنسی افزایش داده همچنین می تواند بسیاری از عملکرد های بدنی شما مانند سیکل قاعدگی را تنظیم کند.
  9. درد های شما هنگام رابطه کاهش می یابد.
  10. می توانید مدت زمان بیشتری را در رابطه بمانید و از آن لذت ببرید.

ورزش هایی که رابطه جنسی فعال تر می کنند

از آن جایی که انجام حرکات ورزشی نقش مهمی در کیفیت رابطه ی جنسی دارد، ورزش های گوناگونی به زوج ها توصیه می شود. اما دیوید ریچ متخصص ورزش در دانشگاه کالیفرنیا چند ورزش زیر را به عنوان بهترین حرکات ورزشی برای افزایش عملکرد جنسی زوج ها می داند.

  1. ورزش های شکمی

    ماهیچه های شکمی در مردان و حتی زنان، مهم ترین ماهیچه ها برای رابطه ی جنسی هستند و توجه به تقویت آن ها می تواند شما را در رابطه ی جنسی فعال تر کند و کیفیت رابطه ی جنسی شما را افزایش دهد.

  2. هل دادن یا کشیدن

    این نوع از تمرین ورزشی که به کمک دستگاه های ورزشی انجام می شود، می تواند ماهیچه های ناحیه ی کمر و دستگاه تناسلی را تقویت کند. تقویت ماهیچه های ناحیه ی کمر خود نقش مهمی در افزایش کیفیت و فعالیت شما در رابطه ی جنسی دارند.

  3. هالتر روبرو

    این تمرین ورزشی نیز ماهیچه های ناحیه ی کمر و لگن شما را تقویت می کند؛ اما باید بدن شما آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد و بهتر است زیر نظر مربی انجام شود.

  4. شنای سوئدی

    شنای سوئدی نقش مهمی در تقویت ماهیچه های کمر و زانوها دارد و از آن جایی که زانوها نیز در رابطه مهم هستند، تقویت آن ها می تواند کیفیت رابطه ی جنسی را افزایش دهد.

ورزش بیش از حد چه تاثیری روی میل جنسی و رابطه زناشویی دارد؟

همان گونه که بیان شد، ورزش و تمرینات ورزشی مختلف، نقش مهمی در تقویت ماهیچه ها و افزایش کیفیت رابطه ی جنسی دارند؛ اما ورزش بیش از حد، دقیقا نتیجه ی عکس را ایجاد می کند. در مقاله ی منتشر شده در کارولینای شمالی بیان شد، افرادی که حرکات ورزشی شدید و ورزش های زیاد دارند، نسبت به افرادی که حرکات ورزشی متوسط و نرمال دارند، میل جنسی کمتری داشته و فعالیت جنسی آن ها کاهش می یابد.
دلیلی که دانشمندان برای این کاهش میل و فعالیت جنسی بیان می کنند، اثر منفی ورزش بیش از حد برروی هورمون های جنسی و به خصوص هورمون تستوسترون است. اثر منفی روی این هورمون می تواند از کیفیت بسیاری از فعالیت های بدنی فرد بکاهد. یکی از این فعالیت های بدنی، میل جنسی و تولید اسپرم با کیفیت است، یعنی ورزش زیاد می تواند میل جنسی فرد را کاهش داده و کیفیت تولید اسپرم او را دچار اختلال کند یا میزان اسپرم های او را تغییر دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *