مشاوره نوجوان در اصفهان

مشاوره نوجوان در اصفهان در مرکز مشاوره مهرآیین


مشاوره نوجوان عبارتی است که امروزه به گوش خیلی از شما مخاطبین این مقاله آشناست و در تمامی مراکز تربیتی و آموزشی به الزام مشاوره نوجوان تاکید می شود. اما علت اهمیت آن چیست؟ چرا نوجوانان به مشاوره نیاز دارد؟ چه زمانی بایستی به مشاوره نوجوان در اصفهان مراجعه کنند؟

این ها سوالاتی هستند که برای اغلب خانواده هایی که فرزندانشان به سن نوجوانی رسیده اند پیش خواهد آمد به همین منظور در خصوص مشاوره نوجوان در ادامه برای شما سخن های فراوانی داریم …

خدمات مرکز مشاوره نوجوان مهرآیین

شاید باورتان نشود اما روشی بسیار جدید در مرکز مشاوره مهرآیین برای مشاوره نوجوانان داریم که حتما در فیلم زیر با صدای خانم دکتر اسدی پر شده است، تماشا کنید!!!

 

نوجوانی حساس ترین فصل زندگی افراد است که می توان حساسیت آن را برای هر دو جنسیت چه پسر و چه دختر تاکید کرد اما معمولا پسر ها در این برهه از زندگی خود بیشتر از دختر ها با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند البته دوران نوجوانی دختر ها نیز مشکلات خود را دارد.

به همین علت والدین بایستی برخورد های کنترل شده ای با فرزندان خود داشته باشند تا زمینه ساز مشکلات بزرگتر نشود به همین منظور به آن ها توصیه می شود که از یک مشاوره نوجوان برای روانشناسی و ارائه راهکار های مناسب کمک بگیرند.

افراد در سنین نوجوانی خواسته هایی برای رسیدن به استقلال و اثبات توانایی های خود دارند که این خواسته ها گاها مورد پسند والدین نیست و آن ها را نمی پذیرند و یا اینکه نمی دانند چگونه بایستی به این گونه رفتار ها واکنش های مناسب نشان دهند.

مشاوره نوجوان

اگر به عنوان عضو اصلی خانواده با فرزندتان بگو مگو دارید، قطعا با جملات منفی از جمله شما دارین زندگیمو خراب می ‌کنین یا از همتون متنفرم روبرو شده اید. این جملات شاید به ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشند و با خود بگویید که در زمان عصبانیت بیان چنین صحبت هایی تا حدودی طبیعی است اما توجه کنید که اگر با روانشناسی نوجوان آشنا نباشید ممکن است شاهد رفتار هایی به مراتب بد تر از آن ها باشید به همین جهت در ابتدا لازم است تا با فراگیری دانش لازم نسبت به تربیت و رفتار صحیح در این برهه از زندگی نوجوانان اقدام کنید،

برای یادگیری این قبیل دانش ها می توانید به یکی از مراکز مشاوره نوجوان در اصفهان مراجعه نموده و با درمیان نهادن مشکلاتتان با روانشناس بهترین راهکار پیش روی شما قرار بگیرد.

مستقل شدن؛ مرحله ای حساس در نوجوانی که در مشاوره نوجوان حتما ذکر می شود!

یکی از مراحل حساس نوجوانی مستقل شدن است. نوجوانان به مرور زمان و با آغاز دوران نوجوانی به محیط هایی اغلب بیرون از خانه احساس تعلق می کند که احساس استقلال و کفایت را در آن ها پرورش خواهد داد و اشتیاقشان برای فکر کردن و رفتار مستقل افزایش می یابد .

شاید یکی از ناراحتی های والدین و بیشتر از همه مادر ها مربوط به این تحول نوجوانی باشد چرا که فرزند شما تلاش می کند تا به هر نحوی که شده عضو گروه هایی از همتایان خود شوند که این کار را به روش های مختلف از جمله مطالعه، کارهای نمایشی، رشته های ورزشی یا فعالیت های موسیقیایی انجام دهد و یا اینکه داوطلبانه یا در قالب شغلی به کارهای جمعی بپیوندند.

البته راه های بیشتری هم برای اینکار وجود دارد که خانواده ها را بیش از پیش نگران کرده و موجبات مراجعه به مشاوره نوجوان در اصفهان برای کمک گرفتن از روانشناسان را فراهم می آورد.

از جمله راه های دیگر احساس تعلق پیدا کردن نوجوانان که خطر ناک هم هست شامل مواردی از قبیل رنگ کردن موها ، سوراخ بینی یا خال کوبی بدن . شیوه خاص پوشش و یا حتی مصرف سیگار و مواد مخدر، با سرعت رانندگی کردن، ریسک کردن، دزدی از فروشگاه ها، درس نخواندن و روی آوردن به فعالیت های غیر قانونی، پیوستن به دار و دسته های مافیایی است.

مشاوره مهرآیین

نوجوانان برای پیدا کردن حس تعلق هم از شیوه های مثبت و هم از شیوه های منفی که در قسمت فوق به آن ها اشاره کردیم استفاده می کنند و معمولا زمانی که جست وجوی راه هایی برای تعلق یافتن هستند ، تجربه می اندوزند و رفتارهایشان را می آزمایند. در این میان واکنش والدین است که به آن ها جسارت می دهد همان رفتارشان را ادامه دهند، یا رفتار متفاوتی انتخاب کنند. حال که به حساسیت ماجرا پی بردید خوب می دانید که تنها کسی که می تواند در این راستا به شما کمک کند مشاوره نوجوان است نه خاله و عمه و عمو و …

نکاتی مهم برای مشاوره نوجوان پسر

زمان رشد کودک و عبور آن از مرحله کودکی به نوجوانی و به همین ترتیب مرحله بلوغ بسیار مهم است که والدین دقت داشته باشند و تمایزات ایجاد شده در فرزندشان را مشاهده و درک کنند. تصور پدر و مادر ها از اینکه فرزندشان بایستی همیشه با همان روحیات کودکی با آن ها برخورد داشته باشد باور غلطی است که می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان در آینده باشد.

شاید این تمایزات در نوجوانان پسر بیشتر از دختر ها باشد چرا که رشد روحیات و نیاز های پسر ها متفاوت از دختر ها است که معمولا با چالش های جدید تری هم در این راستا روبرو خواهند شد. مشاوره نوجوان در اصفهان به شما کمک می کند تا نحوه برخورد با این تغییرات روحی و رفتاری را بدانید و در مواقع لازم واکنش های اصولی را از خود بروز دهید.

اما همیشه هم نیاز نیست که شما از مشاوره نوجوان کمک بگیرید بلکه باید فرزندتان را نزد مشاور ببرید تا بتواند با روانشناسی دقیق نیاز های او را بررسی نموده و فرزندتان را در مواجه با چالش های جدید و شاید تاثیر گذار آماده سازد تا بتواند بدون قرار گیری در مسیر نامناسب، این برهه زمانی موقت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

  • نتایج مشکلات روحی نوجوانان پسر را بشناسید

یکی از مشکلات و نتایج آسیب های روحی، پرخاشگری است که در نتیجه برخورد نامناسب خانواده یا دیگر عوامل محیطی به وجود می آید و در صورتی که به طور علمی و روانشناسی توسط یک مشاوره نوجوان مورد بررسی و درمان قرار نگیرد، قطعا پتانسیل تشدید همه مشکلات را دارد .

مشاوره نوجوان در اصفهان

شاید بیشتر توقع دارید که نوجوانان پسر در این برهه از زندگی خود پرخاشگر و یا بیش فعال شوند تا اینکه افسرده باشند، اما لازم است بدانید یکی دیگر از مشکلاتی که امکان دارد در این زمان برای فرزندانتان به وجود آید، افسردگی باشد و شما از آن بی خبر باشید زیرا افسردگی در همه مواقع و در همه افراد علائم یکسانی ندارد و تنها کسی که می تواند این مسئله را متوجه شود یک مشاوره نوجوان است؛ لذا همیشه به برداشت های خود از رفتار کودک و نوجوانتان اکتفا نکنید و رفتارهایتان را بر آن استوار نسازید و حتما از متخصصین و مشاوره نوجوان در اصفهان در آن راستا مشورت بگیرید.

  • نوجوان را به حال خود رها نکنید!

فرزندان شما با سپری کردن دوران کودکی و پا نهادن به برهه نوجوانی تمایل زیادی به تنهایی دارند و والدین بزرگترین اشتباهی که به آن مرتکب می شوند این است که فرزندانشان را تنها می گذارند!

در هر صورت زمانی که یک نوجوان گستاخ و پر جنب و جوش اطراف شماست که به دنبال بهانه ای برای ایجاد دردسر می گردد جلوی چشمتان باشد خیلی بهتر از این است که اجازه دهید فاصله بین شما و فرزندتان زیاد شود زیرا در این صورت نمی ‌توانید در زمان لازم که بیشتر از هر وقت در خطر مسائلی مانند افسردگی، اعتیاد به اینترنت، اختلالات خوردن و آسیب زدن به خودش قرار می ‌گیرد به کمک او بروید.

مشاوره نوجوان در اصفهان به همه والدین توصیه می کند تا زمان بیشتری را با فرزندانشان سپری کنند زیرا هر چه شما زمان بیشتری را با آن ها سپری کنید خطراتی همچون احساس غریبگی کمتر در کمین نوجوان خواهد بود که به مراتب موجبات تشدید رفتار های خشونت آمیز و یا منزوی شدن او را کاهش می دهد.

اگر احساس می‌ کنید که دیواری میان شما و فرزندتان کشیده شده است زمان آن فرا رسیده تا این دیوار را خراب کنید و این ممکن نیست مگر با دانش! این دانش را عموما مشاور نوجوان و روانشناس به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره نوجوان در اصفهان

رابطه تان را با فرزندتان حفظ کنید و زمان هایی برای خلوت دو نفر در نظر بگیرید، رفتن به پارک، کافی شاپ و یا حتی بازار مشوقی است که بدون هیچ اشاره ای برای تشویق او انجام خواهید داد.

شاید اگر برای بار اولین پیشنهاد چنین وقت گذرانی هایی را به نوجوانتان بدهید استقبال چندانی نکند اما اگر برای این کار سماجت به خرج دهید، خانه شما به مکانی شادتر و با استرس کمتر برای زندگی تبدیل می ‌شود و این اتفاق آن ‌قدر زود رخ می ‌دهد که شگفت ‌زده خواهید شد.

تفاوت های نوجوانی پسر و دختر

جنس نیاز ها و احساسات نوجوانان دختر و پسر با یکدیگر متفاوت است که البته این تفاوت ها در شدت و ضعف آن ها نیز دیده می شود. در مثالی کوچک می توان به تفاوت رفتاری پسر ها و دختر ها برای برآورده نمودن نیاز هایشان اشاره داشت؛

معمولا نوجوان پسر با قدرت نمایی و انجام فعالیت های ریسک دار پاسخ نیاز های خود را می دهند ولی دختر ها با آراستن خود و دیگر رفتار های متفاوت، نیاز هایشان را بروز می دهند؛ بنابراین کاملا قابل لمس است که روانشناسی پسر ها پر است از رمز و راز های پیچیده که با پی بردن به آن ها می توان خطرات احتمالی را از آن ها دور ساخت؛ در این راستا هیچ کس مانند یک مشاوره نوجوان نمی تواند از این رموز پرده برداری کند.

مشکلات جنسی نوجوانان را جدی بگیرید که یکی از نکات قابل توجه در مشاوره نوجوان است!

دوره نوجوانی و بلوغ یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی هر فرد است که طی آن فرد از کودکی به دوران نوجوانی قدم می گذارد و بایستی در این زمان مسائل چالش برانگیز و متنوعی را پشت سر بگذارد.

از انواع بلوغ می توان به بلوغ جنسی، بلوغ فکری و بلوغ جسمی اشاره داشت. همانگونه که اشاره شد بلوغ جنسی یکی از انواع بلوغ است که نوجوان در این دوره با آن روبرو می شود.

مرکز مشاوره نوجوان مهرآیین

رشد اندام های جنسی یکی از علائم دوران بلوغ است که والدین بایستی آگاهی های لازم در این خصوص را در اختیار فرزندشان قرار دهند و یا از یک مشاوره نوجوان در اصفهان برای آگاهی دادن به فرزندشان کمک بگیرند چرا که اگر این کار انجام نگیرد و یا به درستی پیگیری نشود ،عواقب بسیار مخربی همچون:

گمراهی جنسی، ارتباطات غیر مشروع، روابط جنسی خطر ناک و خطر ابتلا به بیماری های جنسی مانند هپاتیت و ایدز ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات دیگر دامان گیر آن ها می شود.

مشاوره بلوغ در دختران و پسران

در این قسمت بعد از اطلاع پیدا کردن از یکسری مطالب در مورد بلوغ پسر و دختر باید حتما برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز مشاوره نوجوان مراجعه کنید:

  • مشاوره نوجوانان دختر در سن بلوغ

دختران عموما در سنین 10 تا 16 سالگی به بلوغ می رسند بنابراین لازم است در رابطه با برخی از علائم این دوران نظیر نوع رشد اندام‌ ها، موهای خود، قاعدگی و اختلالات آن اطلاعات کافی داشته باشد.

پیش از اینکه دوران بلوغ فرزندتان آغاز شود، آگاهی های لازم را به او بدهید چرا که اگر این کار را نکنید ممکن است از افراد نا مطلع اطلاعاتی را دریافت کند که نه تنها به نفع او نیست بلکه زمینه ساز خطرات مختلفی نیز خواهد بود.

برای مطلع کردن و آگاهی دادن فرزندتان در این خصوص جدای از اینکه باید اطلاعات و دانش کافی داشته باشید باید بتوانید این مسائل را با بیانی شیوا و بدون ایجاد حس عدم اعتماد به نفس با فرزندتان در میان بگذارید؛

خوش بختانه در بسیاری از مدارس مشاور نوجوان حضور دارد و در صورتی که احساس کردید نمی توانید پاسخی مناسب به سوالات و چالش های نوجوان بیابید او را به یک مرکز مشاوره نوجوان در اصفهان معرفی کنید تا با دانش و علم مناسب او را در این راستا راهنمایی کند.

مشاوره نوجوانان دختر

  • مشاوره نوجوانان پسر در سن بلوغ

دوران بلوغ پسر ها با تغییرات مختلفی از جمله کلفت شدن صدا، بزرگ شدن بینی و رویش مو در صورت و مساله احتلام شبانه آغاز می شود. متاسفانه مسئله ای که مشاوره نوجوان در اصفهان نیز در خصوص آن با خانواده ها مدام گفتگو می کند این است که هنوز در بسیاری از خانواده ها به دلیل مسائل فرهنگی و شرم و حیای ذاتی این تغییرات را به طور کل نادیده گرفته می شود و در مورد آن ها با فرزندشان صحبت نمی‌ کنند.

اما ممکن است نوجوان درباره‌ هر کدام از این مسائل با خود کلنجار برود یا برای کسب اطلاع به سایت‌ های مجازی نامناسب متوسل شود که این سرآغازیست برای گیر کردن فرزندتان در منجلاب کار های غیر اخلاقی و به دنبال آن به وجود آمدن مشکلات روحی!!

حتی اگر به هر جهتی نمی توانید با فرزند خود در رابطه به این موارد صحبت کنید بهتر است از یک مشاوره نوجوان در این خصوص کمک بگیرید تا اطلاعات لازم دررابطه با این دوره بحرانی را در اختیار فرزندتان قرار داده و به سوالاتی که ممکن است گاها برای آن ها به وجود آید پاسخ مناسب دهد.

مشاوره نوجوانان پسر

خدمات مشاوره نوجوان در اصفهان مرکز مشاوره مهرآیین

به مجموعه خدماتی گفته می شود که ویژه نوجوانان طراحی شده و به آنها کمک می‌کند تا بتوانند با موفقیت باچالش های زندگی خود روبرو شده و آنها پشت سر بگذارند.

سن نوجوانی، یک بازه سنی حساس در دوره زندگی هر فردی محسوب می شود. در یک تعریف ساده، نوجوانی، دوره تغییر و یادگیری است. کارشناسان مشاوره و متخصصین بهداشت روانی اعتقاد دارند که دوره نوجوانی، نقطه انتقال از دوره خاصی از زندگی تلقی می شود و یک دوره انحصاری به ویژه استرس زا بوده که نیاز به خدمات پشتیبانی و مشاوره نوجوان را ضروری جلوه می دهد.

ورود نوجوان از دوره ابتدایی به دوره آموزشی متوسطه اول و دوم، پربحث ترین دوره زندگی برای نوجوانان محسوب می شود. در این بازه، یک نوجوان با مباحث اجتماعی، چالش های متعدد در زندگی و همچنین مسائل احساسی و عاطفی مختلفی رو به رو می شود.

در این دوره سنی، اکثر نوجوانان گرایش به گروه های دوستان را ترجیح می دهند که این مسئله از نظر بزرگسالان و همچنین والدین، یک چالش بزرگ محسوب می‌شود؛ چرا که ذهن نوجوانان، درگیر مسائل متفاوتی در گروه همسالان خواهد شد.

خدمات مشاوره نوجوان

با توجه به موارد فوق و با در نظر گرفتن اینکه بخشی از دوره نوجوانی شامل دوره بلوغ می باشد، استفاده است مراکز مشاوره نوجوان، یک راهکار ایده‌آل برای والدین عزیز به شمار می رود.

در خانواده های هر یک از شما عزیزان نیز مسائلی پیرامون نوجوانان رخ می‌دهد که قطعاً نیاز به مشاوره و راهنمایی در این زمینه خواهید داشت. مرکز مشاوره مهرآیین، ارائه دهنده خدمات مشاوره نوجوان در اصفهان بوده و در این زمینه آماده ارائه راهنمایی های کامل به مخاطبان و خانواده های آنها می باشد.

خدمات مشاوره نوجوان که بتواند به نوجوانان در گروه سنی خاص، کمک کند تا زندگی سالم و موفق تری را داشته باشند جزو خدمات مرکز مشاوره مهر آیین در اصفهان محسوب می شود.

یک مزیت برتر که این نوع مراکز مشاوره برای نوجوانان ارائه می دهند این است که به نحو مطلوب با آنها همکاری کرده تا بتواند علاوه بر تشخیص نقاط ضعف خود، نقاط قوت را ارتقا داده و مهارت های اجتماعی را خود را بهبود بخشند.

خدمات مشاوره نوجوان در اصفهان

مهمترین مباحثی که در قسمت خدمات مشاوره نوجوان در اصفهان ارائه می شود شامل موارد زیر می باشد:

  •  مشاوره نوجوان در زمینه کنترل خشم عواطف و احساسات
  • بررسی چالش انزوای اجتماعی
  • ارائه راهکارهایی برای درمان افسردگی در نوجوانان
  • پرداختن به مسئله اضطراب و استرس در زمینه مهارت‌های ارتباطی و یا زمینه های تحصیلی
  • تحلیل چالش های به وجود آمده میان نوجوانان و والدین
  • مشاوره نوجوان در اصفهان در زمینه مهارت های تصمیم گیری و تحلیل مسائل
  • شفاف سازی مسئله ریسک پذیری و ارائه خدمات مشاوره نوجوان به نوجوانان عزیز
  • آموزش مسئله اعتماد به نفس و عزت نفس برای گروه سنی نوجوان
  • مشاوره نوجوان در خصوص مدیریت بحران در زندگی
  • مشاوره نوجوان در اصفهان برای مهارت کار در فضای مجازی
  • مشکلات و مسائل عاطفی در اجتماع ویژه نوجوانان
  • مشاوره نوجوان برای شناخت رفتار مناسب در گروه همسالان
  • خدمات مشاوره نوجوان در اصفهان برای ارتباط با جنس مخالف

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *